Door op 7 oktober 2016

Terug op het Bernardusplein

IMG_9208Eerder dit jaar hebben enkele actieve bewoners van het Bernardusplein in Tilburg bij de PvdA aan de bel getrokken over de vervuiling van hun plein. Het Bernardusplein is een mooi plein in ’t Zand met woningen en winkels. Het is er best druk en gezellig. En inderdaad: veel afval op straat en in de plantsoenen. De fractie van de PvdA heeft het initiatief genomen voor een opruimactie, met de bewoners samen. Er zijn kruiwagens vol troep afgevoerd. De PvdA heeft vragen gesteld aan B&W over het schoonhouden van het plein en wat de gemeente doet. En ook over de rol van de winkeliers, de scholen in de omgeving, de bewoners en de het winkelend publiek. Ik heb met een actieve bewoonster, met bezoekers en een winkelier gesproken en het filmpje laat zien wat zij vinden van het schoonhouden van het plein.

We wachten nog op de antwoorden van B&W en houden de vinger aan de pols. Ondertussen is er geen twijfel: de bewoners, bezoekers en winkeliers hebben ideeen en willen zelf veel doen voor het plein. Maar ze verwachten dat ook de gemeente beter zijn best doet. De PvdA volgt de ontwikkelingen!
Bekijk hier het filmpje dat we hebben gemaakt: