Digitaal campaigner

De PvdA Tilburg staat voor sociale politiek met werkbare oplossingen voor en door gewone burgers. Tilburg is ons thuis. Hier ademen, wonen én leven wij vrij. Wij kijken in onze stad naar elkaar om, bestrijden ongelijkheid, zodat iedereen mee kan doen. We willen verandering en zijn hoopvol over de toekomst. Hier willen wij de komende vier jaar voor gaan! Sluit jij je als vrijwilliger aan bij ons campagneteam om te zorgen dat we dit gaan bereiken?

Functie
Als digitaal campaigner ben je tijdens de campagne die loopt tot midden maart online actief voor de partij. Dit doe je niet alleen, maar gezamenlijk in het team dat gaat over de digitale communicatie. Samen met je team ben je verantwoordelijk voor:

• De digitale strategie van de campagne
  • Vertalen van onze politieke idealen naar online communicatie-uitingen
  • Het bijhouden van de website
  • Het bijhouden van de sociale media (Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn)
  • Kandidaten ondersteunen die voor hun persoonlijke campagne gebruik willen maken van sociale media
  • Het verzinnen van nieuwe en extra manier om onze digitale aanwezigheid te vergroten

Profiel
Je hebt een sociaaldemocratisch hart en je ademt online. Je hebt (aantoonbare) ervaring met het bijhouden van sociale media kanalen en met WordPress. Je bent creatief, leergierig en werkt doelgericht. Je kunt ideeën omzetten naar content en vindt het leuk deze te analyseren en verbeteren. Je bent politiek geïnteresseerd en geëngageerd. Je bent tot halverwege maart (wanneer de gemeenteraadsverkiezingen zijn) in de gelegenheid om per week 4-6 uur vrij te maken voor de campagne (in de laatste weken voor de verkiezingen zal dit wel wat meer zijn). Je bent niet gebonden aan een vaste tijd of plaats voor het uitvoeren voor je taken, zolang je maar een laptop/tablet/smartphone hebt!

Interesse?
Heb jij naar aanleiding van deze tekst interesse om als digitaal campaigner mee te helpen bij onze campagne? Neem dan snel contact op via [email protected]! Hier kun je ook terecht voor verdere informatie over deze vacature en de campagne in het algeheel.

Waar ben je naar op zoek?