De PvdA heeft Nieuwe Energie voor Tilburg

11 oktober 2017

Yusuf Celik

Op woensdag 11 oktober heeft de PvdA Tilburg haar verkiezingsprogramma vastgesteld en de voordracht van Yusuf Celik als lijsttrekker bekrachtigd. Met het programma en de lijsttrekker kiest de PvdA Tilburg voor een progressieve en sociale koers met een energieke en jonge voorman.

Tilburg is een stad in beweging. Steigers staan overal in de stad. Maar de stad is nog niet af. De vooruitgang en de economische voorspoed wordt  nog niet door alle Tilburgers gevoeld. Het gemeentelijk beleid bereikt veel Tilburgers niet of nauwelijks. Een goed bestaan, goed werk en goede gezondheid moet niet alleen voor de Happy Few weggelegd zijn. Elke Tilburger heeft daar recht op. De PvdA Tilburg gaat met haar vastgestelde verkiezingsprogramma en haar nieuwe lijstrekker Yusuf Celik met nieuwe energie de verkiezingen in voor een socialer en sterker Tilburg.

De PvdA heeft het stadhuis als vergaderplaats verlaten en is neergestreken in Tilburg Noord. Samen met de Tilburgers willen we de stad sterker maken, door actief te zijn in wijken en een sportdag te organiseren voor vluchtelingen in Fatima, of door buurtbewoners te helpen met het schoonhouden van hun wijk. Naast actieve politiek buiten het stadhuis proberen we ook het beleid te wijzigen zodat iedereen mee kan doen. Afgelopen drie jaar hebben we acht initiatiefvoorstellen ingediend die alle zijn aangenomen. Zo is de PvdA ook in de oppositie succesvol. Zo maken we Tilburg socialer”, aldus Yusuf Celik.

Yusuf is 36 jaar, samenwonend met Eefje en vader van twee kinderen Rava (4) en Lune (3). Na het volmaken van de MAVO en HAVO is Yusuf op zijn 18de vanuit Enschede verhuisd naar Tilburg om de opleiding SPECO te volgen. Na het HBO heeft hij de studie Vrijetijdswetenschappen afgerond op de Universiteit van Tilburg. Op dit moment is Yusuf werkzaam als Teamleider Verenigingsontwikkeling en gebiedscoördinator Feijenoord bij Rotterdam Sportsupport, een sportorganisatie met toonaangevende programma’s. Yusuf heeft Turkse roots, maar voelt zich in eerste instantie een Kruik.