Actie 30 KM op de Cityring Nu!!!

8 februari 2018

Grote borden, kleine borden.
Hoera 30!
Het is feest.

Met die actie trokken we als PvdA Tilburg zaterdag 3 februari door het centrum van Tilburg, langs Paleisring en Schouwburgring.

Vele centrumbezoekers steunen ons in de oproep aan het college om niet pas in de loop van het jaar maar direct de maximum snelheid op de Cityring terug te brengen naar 30 kilometer. De grote en kleine borden werden met tie-ribs en PA-tape aan de palen langs de ‘snelweg’ geplakt.

Eerder in de week haalde Hans Rube al tientallen handtekeningen op bij Theaters Tilburg, met steun van directeur Rob van Steen die enkele jaren geleden getuige was van de fatale aanrijding bij zijn concertzaal. Een  jonge vrouw verloor er het leven na een aanrijding met een veel te hard rijdende automobilist.

Onze fractie gaat alle ingezamelde handtekeningen, ook de lijsten die bij het Conservatorium en het Factorium lagen, aanbieden aan de verantwoordelijke wethouder tijdens de commissievergadering van 19 februari aanstaande.

Actie 30 KM Nu!!!

Een weg versmallen betekent nog niet dat scheurneuzen zachter gaan rijden.
Daarom vraagt de PvdA aan het college: 30 km op de ring: NU!!!

Waar ben je naar op zoek?