Bedrijf dat werkt met zeer explosieve gas acetyleen naast te bouwen woonwijk aan de Galjoenstraat?

Door Bea Mieris op 1 februari 2019

Afgelopen week is raadslid Bea Mieris op bezoek geweest bij een eigenaar van een constructiebedrijf aan de Galjoenstraat. Deze eigenaar vertelde dat er direct naast zijn bedrijf woningen gebouwd gaan worden en dat hij zich daar ernstige zorgen om maakt. In zijn constructiebedrijf met een milieu categorie 3.2 wordt namelijk gewerkt met het zeer explosieve gas acetyleen. Mocht het misgaan met die gasflessen, dan kan dat leiden tot een ramp, aldus de eigenaar.

Gealarmeerd door zijn woorden heeft Bea Mieris de woordvoerders ruimtelijke ordening van de andere politieke partijen ingelicht. In gezamenlijkheid zijn artikel 40 vragen aan het college gesteld.

Alle fracties maken zich zorgen om de veiligheid van de toekomstige bewoners van deze wijk en willen van het college weten of de info die we van de eigenaar van het constructiebedrijf hebben ontvangen klopt en of en waarom er volgens het college sprake is van een aanvaardbaar risico.

De wijziging van het bestemmingsplan Piushavengebied 2009 voor dit deelgebied is een college bevoegdheid. Vandaar dat de raad door middel van artikel 40 vragen aandacht vraagt voor deze kwestie.

Lees hier de artikel 40 vragen: GaljoenstraatWoningen3.2.

Ik ben Bea Mieris, gemeenteraadslid voor de PvdA in Tilburg. Alle mensen in Tilburg, Udenhout, Berkel-Enschot en Biezenmortel moeten prettig kunnen wonen in hun eigen leefomgeving. In elke wijk moet voor jong en oud gebouwd worden. Een gevarieerd samengestelde wijk geeft meer kansen aan mensen met een lagere inkomens op een beter leven. Er moeten vooral

Waar ben je naar op zoek?