Centraal meldpunt Tilburg

Door Bea Mieris op 28 augustus 2018

De PvdA fractie heeft aandacht gevraagd voor de kwaliteit van dienstverlening van het Tilburgse centraal meldpunt. Stefan Jansen trof tonnen en vaten in het bos langs de Gilzerbaan aan. Hij meldde dat bij het centraal meldpunt en kreeg de volgende terugkoppeling; ‘locatie betreft geen openbaar gebied, dit kan niet door de gemeente worden opgeruimd’. De PvdA fractie is van mening dat burgers een adequaat antwoord mogen verwachten. In deze casus zou het ook nog eens kunnen gaan om een gevaar voor de leefomgeving. Het college gaf aan het met de PvdA fractie eens te zijn en is van mening dat de reactie van het centraal meldpunt niet adequaat was. Aangegeven had moeten worden hoe de gemeente in dit soort situaties precies handelt, zodat een burger vertrouwen heeft dat er iets zinvols met zijn melding gedaan wordt en in dit geval de rommel opgeruimd wordt.

Mijn naam is Bea Mieris, de nummer 2 van de PvdA Tilburg kandidatenlijst. Als raadslid voor de PvdA wil ik me inzetten voor kwetsbare woongebieden en voor kwetsbare groengebieden. Alle mensen in Tilburg, Udenhout en Berkel-Enschot moeten prettig kunnen wonen in hun eigen leefomgeving. In elke wijk moet voor iedereen gebouwd worden. Een gevarieerd samengestelde