Dag van de Arbeid – links naar lezingen

1 mei 2020

Vandaag is het 1 mei, Dag van de Arbeid! Deze dag is voor ons als sociaaldemocraten ontzettend belangrijk. Het is een dag waarop we kunnen stilstaan bij arbeid, arbeiders en de rechten van arbeiders. Op deze dag kunnen we vieren wat er in de loop van de geschiedenis is bereikt, stilstaan bij hoe het nog beter kan en herdenken hoeveel strijd ons dit heeft gekost.

Dit jaar willen we in het bijzonder onze waardering uitspreken voor alle mensen die Nederland nu draaiende houden. Al deze mensen, van zorgpersoneel tot vakkenvullers en van politieagenten tot vrijwilligers van de Voedselbank, verdienen onze dank en onze steun.

Om deze dag met jullie te vieren in de huidige omstandigheden, heeft PvdA Tilburg twee filmpjes voor jullie opgenomen. Het eerste filmpje is een gesprek tussen Stefan Jansen (oud-voorzitter PvdA Tilburg) en Jan Boelhouwer, oud-PvdA-burgemeester van Gilze en Rijen. Zij gaan in gesprek over het belang van 1 mei en verbinding gedurende de corona-crisis. Het gesprek is opgenomen bij het graf van Bart van Pelt, de sociaaldemocraat die zoveel heeft betekend voor Tilburg. Dit filmpje is te kijken via deze link.

Het tweede filmpje betreft een korte lezing door Commissaris van de Koning en aankomend roerganger van Tilburg University Wim van de Donk! Voor het eerst in zijn lange loopbaan heeft hij voor ‘zijn’ Tilburg een lezing gegeven ter gelegenheid van de Dag van de Arbeid. Dit tweede filmpje is te kijken via deze link.