8 januari 2015

Demonstratie Pieter Vreedeplein, daarna bijeenkomst raadzaal Tilburg

Via social media is een oproep verspreid om op het Pieter Vreedeplein te verzamelen als steunbetuiging aan de slachtoffers van de aanslag op het satirische magazine Charlie Hebdo. Op hetzelfde tijdstip zou de gemeente eigenlijk een bijeenkomst houden in de raadzaal, maar die bijeenkomst is – na overleg met de demonstranten – naar 18.30 uur verschoven.

Tijdens de bijeenkomst ondertekenen het gemeentebestuur, vertegenwoordigers van religieuze instellingen en van de media een gezamenlijk statement voor vrijheid en tolerantie en tegen extremisme. Deelnemers aan de demonstratie kunnen gezamenlijk naar het stadhuis lopen.

Het statement ligt vanaf vrijdag 8 uur in de Stadswinkel aan het Stadhuisplein 128 zodat iedereen die dat wil het kan ondertekenen. De ondertekeningen worden aangeboden aan de Franse overheid.

Bron: BD Tilburg

SNEL DELEN GRAAG!
Vandaag, 8 januari wordt er op het Pieter Vreedeplein een demonstratie gehouden als steunbetuiging aan de slachtoffers en nabestaanden van de aanslag in Parijs. Deze vindt plaats om 18:00.

Burgemeester, wethouders en raadsleden van Tilburg zullen hierbij aanwezig zijn. Gezamenlijk lopen we richting stadhuis, waar we rond 18:30 arriveren. Het gemeentebestuur, vertegenwoordigers van religieuze instellingen en van de pers, alsmede burgers wordt gevraagd een gezamenlijk statement te ondertekenen. De bijeenkomst is voor iedereen vrij toegankelijk.

Het statement ligt vanaf vrijdag 9 januari, 8:00 uur in de Stadswinkel aan het Stadhuisplein 128 zodat iedereen die dat wil het kan ondertekenen. De ondertekeningen worden aangeboden aan de Franse overheid.

En ja, we worden nat.
Maar we leven nog.