Groene Torens

Door Bea Mieris op 25 juni 2019

Tijdens de raadsvergadering over de perspectiefnota heeft de PvdA fractie een motie ingediend over groene hoogbouw voor Tilburg. In deze motie wordt het college opgeroepen voorwaarden te stellen aan ontwikkelaars van hoogbouw in Tilburg met als doel het ontwikkelen van groene torens in de stad. Groene torens zijn een groot succes in Milaan. Niet alleen de bewoners van de groene torens zijn tevreden. Ook de omwonenden die tegen de verticale bossen aankijken zijn er blij mee. De groene torens dragen bij aan een gezonde en een gelukkige stad. Ze zorgen voor zuurstof, CO2 opname, wateropname, isolatie, minder hitte, biodiversiteit en een positieve uitstraling. Het college van Tilburg heeft toegezegd met een puntensysteem voor natuurinclusief en groen bouwen te gaan werken. Daarmee wordt de kans reëel dat de groene torens er daadwerkelijk gaan komen.  Groenlinks, SP en D66 dienden de motie mee in.

Ik ben Bea Mieris, gemeenteraadslid voor de PvdA in Tilburg. Alle mensen in Tilburg, Udenhout, Berkel-Enschot en Biezenmortel moeten prettig kunnen wonen in hun eigen leefomgeving. In elke wijk moet voor jong en oud gebouwd worden. Een gevarieerd samengestelde wijk geeft meer kansen aan mensen met een lagere inkomens op een beter leven. Er moeten vooral

Waar ben je naar op zoek?