Door op 6 januari 2017

Het PvdA Zorgplan, omdat de Zorg anders kan!

De PvdA Tilburg presenteert het pamflet ‘Zorgplan’ voor Tilburg, Udenhout en Berkel-Enschot.

De PvdA Tilburg fractie werkt vanuit drie speerpunten: arbeid, zorg en armoede.
Het Plan van de Arbeid werd in november gepresenteerd, het Zorgplan morgen en het Armoedeplan volgt later deze maand. Deze plannen vormen voor de fractie de basis om van daaruit politiek te bedrijven en met voorstellen te komen.

Tijdens de Nieuwjaarsreceptie van de PvdA op zaterdag 7 januari biedt de fractie en het bestuur het Zorgplan aan Marith Volp, woordvoerder Zorg voor de PvdA in de Tweede Kamer.Het Zorgplan omvat concrete maatregelen die leiden tot betere Zorg. Uitgangspunten zijn daarbij kwaliteit, preventie en maatwerk.

Inleiding
Als basis is het van belang dat er in onze gemeente leefbare wijken en buurten zijn en dat er een gezonde lucht is met zo min mogelijk schadelijke stoffen. Het groen in de stad zorgt ervoor dat alle bewoners kunnen ontspannen en bewegen. Onze wijken, buurten en voorzieningen moeten toegankelijk zijn, zodat bewoners met een beperking ook kunnen meedoen. Wijkcentra zijn van groot belang om bewoners op een ontspannen manier met elkaar in contact te laten komen. Sportverenigingen zorgen voor gezonde en sociaal vaardige bewoners. Het is de wens van veel oudere bewoners om zo lang mogelijk in hun vertrouwde omgeving te blijven wonen. Dit is alleen haalbaar als er voldoende zorgvoorzieningen in de wijken aanwezig zijn en als er zorg op maat mogelijk is. Met name in de focuswijken van Tilburg zijn programma’s belangrijk die gericht zijn op een gezonde leefstijl zoals gezond eten en sporten. Is er in een gezin ondersteuning nodig dan gaan we uit van 1 plan en 1 hulpverlener die in contact staat met het gezin.

In dit pamflet doen we een aantal concrete voorstellen hoe we de lokale zorg in Tilburg, Udenhout en Berkel-Enschot verder kunnen verbeteren en versterken.

We kiezen voor kwalitatief goede zorg, voor het voorkomen van zware zorg en voor maatwerk in de zorg.

De volledige tekst met alle maatregelen lees je via deze link: Pamflet ‘Zorgplan’ pdf

Waar ben je naar op zoek?