Kinderen in achterstandswijken

Door Bea Mieris op 28 mei 2019

In het MWM2 rapport, dat in opdracht van het Jeugdeducatiefonds (directeur Hans Spekman), de ABN Amro Foundation en de Stichting Kinderpostzegels is opgesteld, staat beschreven dat de problematiek op basisscholen in achterstandswijken fors is.

Kinderen in achterstandswijken hebben vaak te maken met complexe thuissituaties, met een sociaal isolement, met financiƫle moeilijkheden thuis en met taalachterstanden. Voor ouders is het moeilijk om hun kinderen te ondersteunen in hun ontwikkeling. Dit heeft gevolgen voor de ontwikkeling van kinderen en voor hun kansen in onze samenleving.

Geschrokken van de resultaten van dit onderzoek stelde Bea Mieris de volgende vragen aan het College van B en W: Raadsvragen PvdA fractie over basisscholen in achterstandswijken

Het MWM2 rapport waarnaar verwezen wordt is hier te vinden: Rapport problematiek op basisscholen in achterstandswijken

Mijn naam is Bea Mieris, gemeenteraadslid voor de PvdA in Tilburg. Als raadslid van de PvdA zet ik me in voor kwetsbare mensen, voor kwetsbare woongebieden en voor kwetsbare groengebieden. Alle mensen in Tilburg, Udenhout en Berkel-Enschot moeten prettig kunnen wonen in hun eigen leefomgeving. In elke wijk moet voor iedereen gebouwd worden. Een gevarieerd