Maartje’s Website!

19 februari 2018

Vorig jaar heeft de PvdA Tilburg, op zoek naar nieuwe ideeen voor de aanpak van armoede in de stad, de Armoedechallenge georganiseerd. Dat leverde een aantal goede plannen op.  Zie het verslag van Omroep Brabant : http://www.omroepbrabant.nl/?news/2602891163/Uit+dn+erremoei!+Samen+strijden+tegen+armoede+in+Tilburg+.aspx

Winnaar van de armoede challenge was de Stadstuinderij Piushaven met het plan om samen met en voor de vrijwilligers te koken en eten. De Stadstuinderij heeft met het prijzengeld heel wat keukenspullen kunnen kopen. De jury (Marti de Brouwer, Sedi van Loon en Ruud van der Meijden) heeft Maartje (14 jaar !)  een aanmoedigingsprijs gegeven voor haar idee: een website over armoede van jongeren voor jongeren. Het heeft enige tijd geduurd maar nu is de eerste versie van die website er: http://minderbedeeldejongeren.jouwweb.nl/wat-te-doen met  diverse tips. Mooi werk van Maartje ! Samen pakken we de armoede in Tilburg aan !