Door Bea Mieris op 24 september 2020

Motie Makersfonds+

De PvdA Tilburg maakt zich grote zorgen over de makers, de ZZP’ers, de freelancers en de kleine culturele instellingen en organisaties in Tilburg. Door het corona virus gaan voorstellingen niet door of wel met kleinere bezoekersaantallen, zijn festivals afgelast en vele andere culturele ontmoetingen. Mogelijk dat de teugels door een tweede corona golf weer strak aangetrokken moeten worden.
Hoe gaat het met onze makers in de stad? Lukt het hen om de corona periode door te komen? We horen verhalen van makers en van technici in geluid, licht en decorbouw die hun instrumenten en hun installaties moeten verkopen om de woonlasten te kunnen blijven betalen.
In april vroeg de PvdA om een corona kunstloket. We zijn nu weer vijf maanden verder.
Een grote meerderheid in de gemeenteraad steunt onze oproep om een Makersfonds+ en om andere oplossingen om onze makers, ZZP’ers, freelancers en kleine culturele instellingen en organisaties door de corona tijd heen te helpen.
Lees hier de ingediende motie: Motie Makerfonds+

Mijn naam is Bea Mieris, gemeenteraadslid voor de PvdA in Tilburg. Als raadslid van de PvdA zet ik me in voor kwetsbare mensen, voor kwetsbare woongebieden en voor kwetsbare groengebieden. Alle mensen in Tilburg, Udenhout en Berkel-Enschot moeten prettig kunnen wonen in hun eigen leefomgeving. In elke wijk moet voor iedereen gebouwd worden. Een gevarieerd