Door Bea Mieris op 19 oktober 2016

Nieuw bedrijventerrein = iedereen aan het werk

magazijnenDe PvdA fractie heeft het college in een motie opgeroepen om in overleg met regio Hart van Brabant gemeenten, Werk en Inkomen, Midpoint, ondernemers en het onderwijsveld een plan van aanpak te maken om werkzoekenden en mensen in opleiding in de Hart van Brabant regio te begeleiden naar werk op de nieuwe bedrijventerreinen Zwaluwenbunders, Wijkevoort en Haven 8.
De PvdA fractie vindt het onverteerbaar dat er ruim 26.000 mensen (inclusief 3.000 jeugdige werkzoekenden) in de Hart van Brabant regio geen werk hebben en daarmee aan de zijlijn staan.
De samenwerkingspartners moeten er in onze ogen alles aan doen om mensen richting werk te begeleiden.
De nieuwe bedrijventerreinen die aangelegd gaan worden in de regio Hart van Brabant zien wij als een gouden kans om mensen naar werk te begeleiden.
Helaas behaalde onze motie geen meerderheid.

Mijn naam is Bea Mieris, de nummer 2 van de PvdA Tilburg kandidatenlijst. Als raadslid voor de PvdA wil ik me inzetten voor kwetsbare woongebieden en voor kwetsbare groengebieden. Alle mensen in Tilburg, Udenhout en Berkel-Enschot moeten prettig kunnen wonen in hun eigen leefomgeving. In elke wijk moet voor iedereen gebouwd worden. Een gevarieerd samengestelde