Door Bea Mieris op 4 juni 2021

Oproep historische gevelreclames

PvdA Tilburg diende twee jaar geleden een initiatiefvoorstel in over de restauratie van historische gevelreclames in Tilburg. Van de tien door ons aangedragen te restaureren gevelreclames is er 1 gerestaureerd. De voorbereidingen voor die ene gevelreclame werden in die tijd al getroffen. Waarom is er niets met de overige gevelreclames gebeurd? Op verschillende locaties met verwaarloosde gevelreclames is nu een renovatie gaande. Dan kan die gevelreclame mooi meegenomen worden zou je zeggen. We roepen de gemeente Tilburg op in actie te komen om de historie van onze stad levend te houden!
Als PvdA vragen we hier al jaren aandacht voor. Eerst Tine van de Weyer en nu Stefan Jansen en Bea Mieris. Benieuwd hoe de gevels eruit zien? Kijk hieronder in dit bericht
We dienden er artikel 40 vragen over in:

Ik ben Bea Mieris, gemeenteraadslid voor de PvdA in Tilburg. Alle mensen in Tilburg, Udenhout, Berkel-Enschot en Biezenmortel moeten prettig kunnen wonen in hun eigen leefomgeving. In elke wijk moet voor jong en oud gebouwd worden. Een gevarieerd samengestelde wijk geeft meer kansen aan mensen met een lagere inkomens op een beter leven. Er moeten vooral