10 april 2015

Petra Snoeren, vrijwilligster bij Fitte Vogels.

Petra woont in de Vogeltjesbuurt, de juist opgeknapte volksbuurt in Groenewoud. Haar leventje ging zijn gangetje, tot ze vorig jaar uitgenodigd werd om deel te nemen aan Fitte Vogels. Een programma waarmee buurtbewoners samen sporten onder begeleiding van een team- en sportcoach en aan de slag gaan met gezonde voeding. Petra was al zelf bezig om stevig af te vallen maar samen met Fitte Vogels ging het nog veel beter.

Elke week naar het fitnesscentrum in de buurt, samen zumba dansen in de gymzaal van de Don Sarto en daarnaast nog een keer stevig trainen. De kilo´s vlogen er van af, maar veel belangrijker nog, Petra voelt zich veel lekkerder.
Daarom zei ze ook direct ja, toen haar gevraagd werd of zij zelf ook teamcoach van een nieuwe groep Fitte Vogels wilde worden. Ze stimuleert buurtbewoners om mee te doen, haalt ze op, trekt ze aan de lurven en zorgt voor een goede sfeer in de groep. Goud waard,  zegt Annemarie Brouwers, GGD, met wie ze samen een team begeleidt, Petra weet heel goed wat de bewoners beweegt, en dat werkt!
Petra heeft in de kinderopvang gewerkt maar heeft helaas op dit moment geen werk.

Met hulp van Hennie Jacobs plaatsen we elk kwartaal een vrijwilliger in het zonnetje op onze PvdA Tilburg website.