PvdA stelt schriftelijke vragen over de woningbouw in Tilburg-Noord

Door Bea Mieris op 23 september 2022

Onlangs vonden in Tilburg-Noord in de verschillende wijken informatiemarkten met betrokken bewoners plaats. Een van de gespreksthema’s was de bouw van nieuwe woningen in Tilburg-Noord. De PvdA is benieuwd naar de status van woningbouw in Tilburg-Noord, en hoe de huidige bewoners van de wijken hierin betrokken worden. Bea Mieris heeft daarom namens de PvdA een aantal schriftelijke vragen gesteld.

Wonen, en dan vooral betaalbaar wonen, is een van de belangrijkste standpunten van de PvdA Tilburg. Daarom heeft de partij een aantal vragen aan het College gesteld, om te achterhalen welke projecten er nu in Tilburg-Noord lopen, hoe huidige bewoners hierin betrokken worden, of huidige bewoners ook voorrang krijgen voor de nieuwe woningen, en of er in de toekomst meer nieuwe projecten zullen komen.

Het College geeft in haar antwoord aan dat er momenteel veel bouwprojecten lopen in Tilburg-Noord; het doel van de stedelijke ontwikkelingsstrategie is om 5000 nieuwe woningen en passende voorzieningen te realiseren in het stadsdeel. Hier wordt de input van Tilburgers die ze gaven voor het kwalitatieve woningbehoefteonderzoek in meegenomen. Door de bouw van zo veel nieuwe woningen zullen er waarschijnlijk veel kansen voor doorstroming ontstaan. Het college geeft aan dit te stimuleren, zodat bewoners – vooral ouderen – doorstromen naar meer passende woningen.

Wil je de volledige vragen en antwoorden teruglezen? Dat kan hier.

Ik ben Bea Mieris, gemeenteraadslid voor de PvdA in Tilburg. Alle mensen in Tilburg, Udenhout, Berkel-Enschot en Biezenmortel moeten prettig kunnen wonen in hun eigen leefomgeving. In elke wijk moet voor jong en oud gebouwd worden. Een gevarieerd samengestelde wijk geeft meer kansen aan mensen met een lagere inkomens op een beter leven. Er moeten vooral