PvdA Tilburg vraagt het college om een alternatief serviceloket op het NS station voor reizigers.

Door Bea Mieris op 22 mei 2022
PvdA Tilburg vraagt het college om een alternatief serviceloket voor reizigers.

Op 3 juni 2022 reden er vanaf de middag geen treinen meer in Nederland door een storing bij de NS.  Reizigers strandden op verschillende stations, zo ook op het centraal station van Tilburg. Bij toeval was er een gestrande NS-medewerker onder de reizigers, die medereizigers van info kon voorzien.

Het NS-serviceloket op het centraal station van Tilburg is zo goed als dicht en sluit in juni definitief de deuren.  De NS heeft besloten dat het Tilburgse station een selfservice station moet worden. Daarmee heeft Tilburg geen sociaal functionerend centraal station meer. Reizigers moeten het doen met een info-zuil.

De PvdA-fractie maakt zich zorgen over kwetsbare reizigers die een fysiek mens nodig hebben bij onduidelijkheden of problemen. De PvdA-fractie vroeg het college om een alternatieve invulling voor serviceverlening voor het stationsgebied van Tilburg. Het college pakt dit op en gaat in gesprek met de VVV, Arriva en NS om te komen tot een gezamenlijk initiatief.

Lees hier de mede door de PvdA fractie ingediende schriftelijke vragen, de antwoorden van het College en het artikel dat Omroep Tilburg hierover heeft geschreven.

Ik ben Bea Mieris, gemeenteraadslid voor de PvdA in Tilburg. Alle mensen in Tilburg, Udenhout, Berkel-Enschot en Biezenmortel moeten prettig kunnen wonen in hun eigen leefomgeving. In elke wijk moet voor jong en oud gebouwd worden. Een gevarieerd samengestelde wijk geeft meer kansen aan mensen met een lagere inkomens op een beter leven. Er moeten vooral