PvdA’er Yusuf Çelik geïnstalleerd als wethouder

Door Yusuf Çelik op 3 juni 2022

De coalitieonderhandelingen werden op 23 mei 2022 afgerond. De coalitie van GroenLinks, D66, VVD en PvdA presenteerde nog dezelfde dag het coalitieakkoord en het team dat Tilburg van 2022 tot 2026 mag besturen. PvdA’er Yusuf Çelik neemt een van de zes wethoudersposten in. Lees hieronder meer over hem, en waar hij zich de komende jaren voor in zal zetten.

Yusuf’s achtergrond en functies bij de PvdA Tilburg

Yusuf woont met zijn familie in de wijk Jeruzalem, en was sinds 2014 al raadslid namens de PvdA Tilburg. In deze acht jaar heeft hij zich hard ingezet om Tilburg een stukje sterker en socialer te maken, bijvoorbeeld door initiatieven en voorstellen te lanceren in de raad. Ook buiten het gemeentehuis heeft Yusuf zijn politieke idealen tot uiting laten komen, door bijvoorbeeld een sportdag voor vluchtelingen en wijkbewoners te organiseren en schoonmaakacties in verschillende wijken op touw te zetten.

Na zijn acht jaar als raadslid wordt Yusuf nu voor de raadsperiode 2022-2026 wethouder namens de PvdA. Op 3 juni is hij samen met de andere vijf wethouders – twee van GroenLinks, twee van D66 en een van de VVD – officieel gepresenteerd als stadsbestuur, samen met burgemeester Theo Weterings. Als wethouders zullen zij de komende vier jaar de stad Tilburg en de dorpen Berkel-Enschot, Udenhout en Biezenmortel besturen aan de hand van het coalitieakkoord ‘Meer Voor Elkaar‘.

Yusuf’s portfolio en doelen

Yusuf zal de aankomende vier jaar wethouder Wonen, Wijken & Integratie zijn, en heeft daarbij een brede portefeuille, met onder andere onderwerpen als dierenwelzijn, mediabeleid, energietransitie en verduurzaming. Daarnaast is hij wijkwethouder voor de Oude Stad-Zuid en -West, inclusief het project Stappegoor. Zijn gehele portefeuille is terug te vinden op deze pagina.

Als wethouder gaat Yusuf door met het verwezenlijken van zijn eigen idealen, en Tilburg dus een stukje sterker en socialer proberen te maken. Meer weten over zijn ideeën en idealen? Onlangs verscheen er een interview met Yusuf op Omroep Tilburg. Het interview is hier te vinden. Zijn inzet voor gelijke kansen is in een dubbelinterview vastgelegd door het Brabants Dagblad en is hier na te lezen. Yusuf heeft daarnaast samen met Maarten van Asten (VVD) ook een podcast opgenomen voor het programma Politiek Gelul. Dat is hier na te luisteren.

Yusuf Çelik

Mijn naam is Yusuf Celik (40 jaar). Ik ben sinds 2022 wethouder Wonen, Wijken en Integratie in Tilburg voor de PvdA. Hiervoor was ik vanaf 2014 raadslid van de Partij van de Arbeid in Tilburg. Samen met mijn vriendin en onze twee dochters woon ik in de wijk Jeruzalem. Politiek gaat over mensen. Over zorgen,

Meer over Yusuf Çelik

Waar ben je naar op zoek?