Door Bea Mieris op 21 juli 2016

Realisatie goedkope huurwoningen

wijcentrum 't santDe PvdA fractie heeft het college gevraagd om in september met een plan van aanpak te komen voor de realisatie van goedkope huurwoningen die deels nog in 2016 gerealiseerd moeten worden. De wachttijd voor actief zoekenden naar een betaalbare huurwoning is ongeveer een jaar en drie maanden. Door de taakstelling voor de huisvesting van statushouders neemt de wachttijd verder toe. Half 2015 heeft de gemeente met de woningbouwcorporaties afgesproken dat er in vijf jaar tijd 800 goedkope huurwoningen gebouwd gaan worden en dat er nog eens (dankzij een PvdA motie) 800 huurwoningen inhuur verlaagd gaan worden. Na een jaar staat de teller op 0. De PvdA fractie mist een gevoel van urgentie bij het college, dat aangeeft achter de schermen druk te zijn met financiele en ruimtelijke berekeningen. Eind dit jaar zouden de eerste contracten getekend gaan worden volgens het college. De motie werd ontraden en kreeg helaas geen steun vanuit de coalitie.

Mijn naam is Bea Mieris, de nummer 2 van de PvdA Tilburg kandidatenlijst. Als raadslid voor de PvdA wil ik me inzetten voor kwetsbare woongebieden en voor kwetsbare groengebieden. Alle mensen in Tilburg, Udenhout en Berkel-Enschot moeten prettig kunnen wonen in hun eigen leefomgeving. In elke wijk moet voor iedereen gebouwd worden. Een gevarieerd samengestelde