Red Mozaieken Tilburgs Stadskantoor

Door Bea Mieris op 18 juli 2018

De PvdA fractie maakt zich zorgen over de Mozaieken uit het Stadskantoor van Tilburg. Deze kunstwerken maken deel uit van het ensemble architectuur gebonden kunst uit het Stadskantoor. De kunst komt terug in het gerenoveerde stadskantoor behalve de mozaieken. De Erfgoedvereniging Heemschut vreest dat de mozaieken tijdens het zomerreces vernietigd zullen worden. De PvdA fractie wil dit voorkomen door het gesprek met het college hierover na het zomerreces aan te gaan.  De voltallige oppositie heeft zich bij de vragen aangesloten.

Deze Art. 47 vragen stelde de PvdA samen met LST, SP, Groep Oerlemans, Lokaal Tilburg en 50 Plus:

1. Klopt het dat enkele mozaïeken vernietigd dreigen te gaan worden? Welke argumenten heeft het college daarvoor?
  2. Op welke termijn wordt dit besluit genomen? Klopt het dat dit besluit tijdens het zomerreces genomen gaat worden?
  3. Is het college op de hoogte van het onderzoek waaruit blijkt dat de mozaïeken veilig op hun plaats kunnen blijven of veilig verplaatst kunnen worden?
  4. Is het college bereid om te wachten met het nemen van een besluit tot na het zomerreces, zodat de raad de kans heeft zich uit te spreken?

Lees hier volledige artikel dat 13 juli 2018 is gepubliceerd op bd.nl

Ik ben Bea Mieris, gemeenteraadslid voor de PvdA in Tilburg. Alle mensen in Tilburg, Udenhout, Berkel-Enschot en Biezenmortel moeten prettig kunnen wonen in hun eigen leefomgeving. In elke wijk moet voor jong en oud gebouwd worden. Een gevarieerd samengestelde wijk geeft meer kansen aan mensen met een lagere inkomens op een beter leven. Er moeten vooral