Door Yusuf Çelik op 26 april 2015

Samen voor veilige wijken en dorpen

Uit de jaarlijkse AD-misdaadmeter blijkt dat de gemeente Tilburg het goed doet op veiligheidsgebied. In 2010 stond de gemeente nog in de top-3 van meest onveilige steden. In 2014 werd een 19de plek gerealiseerd. Een mooi resultaat voor alle inspanningen. De buurtpreventieteams hebben zeker bijgedragen tot dit succes. Elke dag trekken tientallen vrijwilligers erop uit om een oogje in het zeil te houden en te werken aan een veilige buurt of dorp. De gemeente Tilburg kent inmiddels 25 buurtpreventieteams. De PvdA is erg trots op deze actieve vrijwilligers. Om het goede werk van de vrijwilligers van de buurtpreventie te steunen en onder de aandacht te brengen zal raadslid Yusuf Celik de komende twee jaar (1 avond per maand) met elk buurtpreventieteam een dienst meelopen en een foto op de website van de Partij van de Arbeid plaatsen.

# 1: Udenhout, vrijdag 24 april 2015. Dienst meegelopen met Rikie, Rene en Wim. Opvallend hoe gezellig en leuk het contact onderling is. Tijdens de ronde veel bewoners gesproken die waardering hebben voor het werk van het team en een aantal bekende ‘hangplekken’ voor de jeugd aangedaan. In totaal kent het team 22 leden die elke dag op pad zijn. Als bonus ook nog toelichting gekregen op een aantal onderwerpen die spelen in het dorp. Nuttig, leerzaam en vooral ook veel gelachen. Kom graag weer een keer terug.

IMG_6485IMG_6492

Tilburgers en leden van de PvdA die interesse hebben om te werken aan de leefbaarheid en veiligheid in hun wijk, kunnen contact opnemen met de wijkagent via telefoonnummer 0900 – 8844. Of via e-mail op [email protected].

Yusuf Çelik

Mijn naam is Yusuf Celik (40 jaar). Ik ben sinds 2022 wethouder Wonen, Wijken en Integratie in Tilburg voor de PvdA. Hiervoor was ik vanaf 2014 raadslid van de Partij van de Arbeid in Tilburg. Samen met mijn vriendin en onze twee dochters woon ik in de wijk Jeruzalem. Politiek gaat over mensen. Over zorgen,

Meer over Yusuf Çelik

Waar ben je naar op zoek?