CRITERIA

• Solidariteit met (groepen) mensen die niet altijd in de positie zijn om zelf voor hun rechten op te komen.
  • Gericht op zelfredzaamheid en/of emancipatie van betrokken (geen liefdadigheid).
  • Inzet kan lokaal, landelijk of mondiaal gericht zijn.
  • Inzet vindt gedurende een langere periode plaats.
  • Genomineerden uit vorige jaren die de prijs niet hebben ontvangen, kunnen weer genomineerd worden.
  • Organisaties die genomineerd worden komen uit de regio van onze afdeling: Dongen, Gilze en Rijen, Goirle, Hilvarenbeek, Oisterwijk, Loon op Zand en Tilburg

Aanbeveling: de genomineerde treedt zelf niet op de voorgrond en handelt uit onbaatzuchtige motieven.

HISTORIE

De afgelopen decennia is de prijs achtereenvolgens uitgereikt aan Pater Poels, Tilburg ZaMir, de Vuurdoop, VluchtelingenWerk Tilburg, de Fraters van Tilburg, de Derde Wereldrommelmarkt van het Mill-Hill College, Octavia Moneedi, Anneke Scholte/De Nieuwe Wind, inloopruimte De Boomgaard op ’t AZC, Moedercentrum de Ketting, Stichting Samenwerking Tilburg Nicaragua, Stichting Leergeld Tilburg, Mirjam Antonise, Riek Flipse, Maandblad SpinT, de Stichting Raakveld, het Ronde Tafelhuis en Jan & Ginneke Geboers, Hetty de Wilde, Marja Wittenbols, Willemien van Heugten, IMC Weekendschool, Evelyne Klerkx-Waijers en Rob Haenen.

JURY

De jury voor voor deze prijs bestaat uit: Marieke Moorman, Maya Butalid, Nermin Agovic en Sanne Heijndijk.

NOMINATIES

Nominatie moet uiterlijk woensdag 21 december aangeleverd worden via [email protected].

Vermeld in je mail:

• De naam van de organisatie die je nomineert.
  • Toelichting en motivatie van je nominatie.

Je nominatie wint natuurlijk aan kracht met een goede toelichting en motivatie!

PRIJSUITREIKING

De jury zal op 8 januari via de social media kanalen, websites en nieuwsbrieven van PvdA en GroenLinks bekendmaken wie de drie genomineerden zijn voor de solidariteitsprijs. Op zondag 22 januari zal de prijsuitreiking plaatsvinden tijdens de gezamenlijke nieuwjaarsborrel van PvdA en GroenLinks in Café Bakker. Start: 15:00 uur.

Meer informatie over de prijsuitreiking volgt!