Door Guus Sluijter op 26 januari 2017

Voor transgendervriendelijke werkvloer

De PvdA zet zich in voor een open en diverse samenleving. Daarin past emancipatie voor iedereen: man, vrouw, lesbienne, home, biseksueel of transgender. Transgender Netwerk Nederland heeft de “Verklaring van Dordrecht” opgesteld met daarin tien punten die een handvat vormen voor het creëren én in stand houden van een transgendervriendelijke werkvloer en arbeidsmarkt.

Bestrijding van discriminatie en toegang tot werknemersrechten voor transgender werknemers staan hierbij centraal.

De PvdA Tilburg vraagt met art. 47 vragen het college om de Verklaring van Dordrecht te ondertekenen. Daarmee bevordert de gemeente Tilburg als grote werkgever de emancipatie van transgender werknemers en geeft daarmee het goede voorbeeld aan andere werkgevers. Met de handtekening laten werkgevers zien dat zij de verantwoordelijkheid nemen om toegankelijk te zijn voor alle werknemers.

De vragen leest u via deze link.

Guus Sluijter

Guus Sluijter is per 18 juli 2016 het nieuwe fractielid van de PvdA Tilburg.  Guus Sluijter is 58 jaar en oud-voorzitter van de PvdA-afdeling in Tilburg. Guus kent de stad en de gemeentelijke politiek goed en is momenteel werkzaam als strategisch adviseur op het gebied van economie en innovatie in de gemeente Eindhoven. Met zijn

Meer over Guus Sluijter