Word jij de nieuwe fractiemedewerker van PvdA Tilburg?

Door Zed Pellenaars op 14 mei 2024

Wil jij werken in de dynamiek van de lokale politiek? Streef jij naar een Tilburg dat sociaal, duurzaam en dichtbij is voor haar inwoners? Vind je het leuk om in een team te opereren, maar kun je ook zelfstandig grote stappen zetten? Solliciteer dan naar de functie van fractiemedewerker van de PvdA Tilburg!

Onze vacature
De Partij van de Arbeid, afdeling Tilburg, is in de gemeenteraad vertegenwoordigd met drie leden en heeft een wethouder in het Tilburgse stadsbestuur. Ter ondersteuning van de raadsfractie zoeken we iemand die woont in (regio) Tilburg en affiniteit heeft met lokale politiek. Het is daarbij belangrijk dat je je kunt vinden in ons politieke profiel.

Voorzover je er nog niet mee bekend bent, leer je al doende hoe lokale politiek werkt. Als spin in het web pak je bijvoorbeeld de voorbereiding van eenfractiedag op en zorg je achter de schermen dat de planning, financiën en verdere organisatie van de fractie goed loopt. Je houdt de actielijsten bij en zorgt dat zaken tijdig gebeuren. De meeste tijd zal gaan zitten in onze communicatie via de website, social media-kanalen en met de pers. Daar waar je communicatieve kansen ziet pak je deze proactief op.

De functie zal ongeveer 6-12 uur per week in beslag nemen, en de uren kun je voor het overgrote deel flexibel invullen. Er zijn geen vaste werktijden. Wel is het wenselijk als je regelmatig wekelijks aanwezig kunt zijn bij de fractievergadering (op dinsdagavonden van 20:00 tot 22:00). De werkzaamheden worden in overleg vormgegeven in een arbeidsovereenkomst of overeenkomst van opdracht (ZZP-constructie), waarbij een passende marktconforme salaris/vergoeding zal worden overeengekomen op basis van gemiddelde ureninzet van 10 uur per week.

In overleg ligt de startdatum tussen 1 september 2024 en 1 oktober 2024. We zoeken iemand die in ieder geval beschikbaar is tot het einde van deze raadsperiode (maart 2026), waarbij verlenging t.z.t. afhankelijk is van de omstandigheden op dat moment.

Wat ga je doen?

• Bijhouden en versturen van de fractieagenda en besluiten- en actielijst.
  • Bijhouden van het overzicht van uitnodigingen die de fractie ontvangt.
  • Zelfstandig organiseren van en ondersteunen bij heidagen, werkbezoeken en andere evenementen die de fractie bijwoont of organiseert.
  • Het bijhouden van relevante ontwikkelingen in de gemeente en de mogelijke politieke vertaling hiervan (politieke voelsprieten).
  • Het tekstueel en in opmaak vormgeven van onze communicatie-uitingen via website en social media kanalen.
  • Het maken en versturen van de maandelijkse nieuwsbrief.
  • Bijhouden van financiën door verwerking van uitgaven in een overzicht.
  • Het maken en versturen van persberichten en houden van contact met de media.

Wie zoeken wij?

• Belangstelling in politiek en politieke processen;
  • Flexibel in moment van uitvoering werkzaamheden;
  • Goed in gebruik van de Nederlandse taal;
  • Communicatief vaardig;
  • Met interesse om nieuwe communicatiemethoden – en kanalen uit te proberen;
  • Hoog verantwoordelijksgevoel (afspraken tijdig nakomen) en goed in staat zelfstandig te handelen;
  • Sociaal vaardig en iemand die het leuk vindt in een team te werken;
  • Flexibel beschikbaar voor 6-12 uur per week, in ieder geval tot en met maart 2026 (met kans op verlenging).

Wat bieden wij jou?

• Passende beloning op basis van gemiddelde ureninzet van 10 uur per week;
  • Deelname aan interessante werkbezoeken, dynamische fractievergaderingen en strategische heidagen;
  • Scholing/training in teamverband of individueel op verzoek;
  • Een mogelijkheid om je in te zetten voor onze stad;
  • Verbreding van je netwerk en een kans om nieuwe mensen te leren kennen.

Hoe kun je solliciteren?
Solliciteren kan tot 1 augustus 2024. Al eerder jouw interesse kenbaar maken, wordt op prijs gesteld. Natuurlijk kun je ook een keer een kop koffie drinken met de huidige fractiemedewerker om eventuele vragen te stellen. Mail je CV en motivatiebrief naar huidig fractiemedewerker Zed Pellenaars via [email protected]. Voor vragen kun je hem ook mailen. Al lopende de selectieprocedure worden kandidaten uitgenodigd, totdat de vacature is vervuld.

Zed Pellenaars

Mijn naam is Zed. Ik ben geboren in Helmond, maar inmiddels woon ik alweer meer dan drie jaar op kamers in Tilburg. Ik zit inmiddels in de afrondende fase van mijn Master Public Governance; de Engelstalige variant van Bestuurskunde. De interesse in politiek en bestuur zit er door mijn studie dus goed in. Niet alleen

Meer over Zed Pellenaars