Politiek campaigner

De PvdA Tilburg staat voor sociale politiek met werkbare oplossingen voor en door gewone burgers. Tilburg is ons thuis. Hier ademen, wonen én leven wij vrij. Wij kijken in onze stad naar elkaar om, bestrijden ongelijkheid, zodat iedereen mee kan doen. We willen verandering en zijn hoopvol over de toekomst. Hier willen wij de komende vier jaar voor gaan! Sluit jij je als vrijwilliger aan bij ons campagneteam om te zorgen dat we dit gaan bereiken?

Functie
Als politiek campaigner ben je onderdeel van het campagneteam dat over de politieke inhoud gaat. Jij bent tot aan de verkiezingen van maart 2022 bezig met de politieke boodschap van de PvdA. Samen met je team ben je bezig met:

• Het schrijven van (politieke) opinieartikelen voor op de website en in de pers
  • Het opstellen van persberichten
  • Het analyseren van verkiezingsprogramma’s van de andere Tilburgse partijen
  • Rapid response (het bijhouden van wat er op politiek vlak gebeurt in Tilburg en razendsnel een antwoord voor de lijsttrekker/kandidaten/PvdA formuleren)
  • Voorbereiden van debatten
  • Ondersteuning bij het invullen van de diverse stemwijzer

Kortom, een mooi kijkje in de keuken van een politieke campagne! Je bent niet verantwoordelijk voor al deze onderdelen: in overleg met je team worden de taken verdeeld.

Profiel
Jij bent een politiek dier met een sociaaldemocratisch hart. Jij houdt van het kijken van debatten, het lezen van politieke stukken, het analyseren van verkiezingsprogramma’s en je verslindt het politieke nieuws. Je bent tot halverwege maart (wanneer de gemeenteraadsverkiezingen zijn) in de gelegenheid om per week 4-6 uur vrij te maken voor de campagne (in de laatste weken voor de verkiezingen zal dit wel wat meer zijn). Je bent niet gebonden aan een vaste tijd of plaats voor het uitvoeren voor je taken: dit kun je gewoon thuis doen op een moment dat het jou uitkomt.

Interesse?
Heb jij naar aanleiding van deze tekst interesse om als politiek campaigner mee te helpen bij onze campagne? Neem dan snel contact op via [email protected]! Hier kun je ook terecht voor verdere informatie over deze vacature en de campagne in het algeheel.