Het eerste jaar van de raadsperiode 2022-2026 zit er alweer op. Voor ons als PvdA was het een druk en productief jaar. Uiteraard stond het begin van dit jaar in het teken van het maken van het akkoord Meer voor Elkaar. Een mooi en links akkoord, waarin veel van de punten uit ons verkiezingsprogramma zijn opgenomen.

Daarna hebben we niet stilgezeten. Als fractie nemen we graag het initiatief. In de gemeenteraad gebeurt dat door middel van mondelinge vragen, schriftelijke vragen, agendering van onderwerpen en het indienen van moties. In het College van Burgemeester en Wethouders door het nemen van concrete besluiten.

We nemen jullie als leden graag mee in wat we hebben gedaan en bereikt in ons eerste jaar. Hier vind je dan ook onze terugblik op het eerste jaar. Hierin laten we zien wat onze inzet was, vanaf de installatie van onze fractie tot het zomerreces van 2023. In totaal hebben we in die periode 24 moties ingediend, 23 sets schriftelijke vragen gesteld en 9 keer mondelinge vragen gesteld. Ook het college – met daarin onze wethouder Yusuf Çelik – heeft bergen werk verzet om het coalitieakkoord ‘Meer voor Elkaar’ in uitvoering te brengen. We blikken daarom in het jaarverslag ook terug op een aantal waardevolle collegebesluiten.

Wil je verder meedenken over de inhoud? Dat kan. Het is altijd mogelijk om ons een e- mail te sturen met jouw vraag, idee of opmerking. Meedenken is altijd gewenst! Je kunt ook een keer aansluiten bij een van onze fractievergaderingen. Ook kun je altijd een keer meelopen met een raadslid. Mail onze fractiemedewerker Zed ([email protected])!

Als je door het jaar heen op de hoogte wil blijven van onze inzet voor Tilburg, volg dan ook een van onze social media-kanalen. Welke kanalen dit zijn, vind je hier.