Vier de Week van de Democratie in Tilburg!

1 augustus 2023

Jaarlijks wordt op 15 september wereldwijd de Dag van de Democratie gevierd. Ook Tilburg doet hier aan mee. Dit jaar maakt Tilburg er zelfs een Week van de Democratie van, met veel leuke activiteiten door de week van 11 september heen! De PvdA vindt een levendige democratie met een politiek die dichtbij Tilburgers staat van groot belang voor onze stad. Daarom delen we het programma van de Week van de Democratie graag met je! Kom je ook?

Tijdens de Week van de Democratie zijn er veel activiteiten door de stad heen, en heb je de kans om onder andere het nieuwe Stadhuis en de nieuwe Stadswinkel van dichtbij te bewonderen. Ook kan je beter kennismaken met de Tilburgse politiek. Hieronder het hele programma:

• Maandag 11 september van 19:00 tot 21:30: Cursus ‘Hoe Werkt de Gemeenteraad?’ op het Stadhuis. Meld je hier aan.
  • Dinsdag 12 september van 19:30 tot 22:00: Studenten Pubquiz over Democratie bij De Vos en de Craen. Meld je hier aan.
  • Donderdag 14 september van 19:30 tot 21:00: Lezing over wijkgericht werken door hoogleraar Evelien Tonkens in de Raadszaal (Stadhuis). Meld je hier aan.
  • Vrijdag 15 september: Dag van de Democratie.
  • Zaterdag 16 september van 10:00 tot 15:00: Rondleidingen door het Stadhuis en Paleisje door (burger)raadsleden en collegeleden, Kraampjes om kennis te maken met de Tilburgse politieke partijen in het Werkcafé (Stadhuis) en een Kidsplein in het Werkcafé (Stadhuis). Meld je hier aan.