Mensenhandel, hoe zit dat in Tilburg?

Door Yusuf Çelik op 18 oktober 2017

Vandaag verscheen het rapport van de Nationaal Rapporteur over mensenhandel. Wat blijkt? De meldingen worden minder, maar het aantal slachtoffers niet. Met name minderjarige meisjes zijn slachtoffer én buiten beeld.  Voor onze stad wensen wij dat ook meisjes veilig op mogen groeien.

Met de omvang van de ondermijnende criminaliteit zouden wij verwachten dat de verschijningsvorm van mensenhandel vaker voorkomt. Wij horen hier echter te weinig over. Het rapport van de Nationaal Rapporteur drukt ons weer met de neus op de feiten. Reden genoeg om te vragen hoe het zit.

Voldoende redenen om art. 47 vragen te stellen over de omvang van mensenhandel in de stad. Of we dit als gemeente in beeld hebben, wat onze aanpak is en of we daarin afwijken van het gemiddelde.

Lees hier de artikel 47. vragen die Yusuf Celik  stelde.

Kijk op de website van de Nationaal Rapporteur voor meer informatie over mensenhandel.

Yusuf Çelik

Mijn naam is Yusuf Celik (40 jaar). Ik ben sinds 2022 wethouder Wonen, Wijken en Integratie in Tilburg voor de PvdA. Hiervoor was ik vanaf 2014 raadslid van de Partij van de Arbeid in Tilburg. Samen met mijn vriendin en onze twee dochters woon ik in de wijk Jeruzalem. Politiek gaat over mensen. Over zorgen,

Meer over Yusuf Çelik