Een Tilburg dat dichtbij is

Een Tilburg dat dichtbij is

Wij zetten de Tilburgse wijken en dorpen op één. Tilburg is meer dan de binnenstad en de bekende hotspots. Elke Tilburger verdient goede voorzieningen dichtbij. Wij staan dichtbij de mensen die wij vertegenwoordigen, zodat wij weten wat er écht speelt en wij bereikbaar en benaderbaar zijn voor inwoners die onze hulp nodig hebben. Hieronder lees je wat we deze periode al hebben gedaan en wat we nog willen doen om dat te bereiken.

Onze inzet voor een Tilburg dat dichtbij is

Vanaf het begin van deze raadsperiode in 2022 maken we ons als PvdA Tilburg hard voor een Tilburg dat dichtbij haar inwoners staat. In het nieuwsoverzicht vind je al onze inzet terug. Hieronder delen we greep uit onze inzet om van Tilburg een gemeente die dichtbij staat te maken.

Voorzieningen voor iedereen dichtbij

De PvdA heeft ervoor gezorgd dat er bij toekomstige woningbouwprojecten vooraf voldoende ruimte geserveerd wordt voor maatschappelijke voorzieningen. Denk aan voorzieningen als scholen, kinderopvang, huisartsen en buurtontmoetingspunten. Zo zorgen we dat iedereen voorzieningen in de buurt heeft, ook voor mensen die in de wijken of dorpen wonen. Voldoende maatschappelijke voorzieningen zijn van groot belang om leefbare en sociale wijken te creëren. Hier lees je verder over dit onderwerp.

Huiskamers voor onze buurten

Huiskamers van de buurten zijn kleinschalige buurtontmoetingsplaatsen. De afgelopen tijd zijn er steeds meer van deze plaatsen gekomen in onze gemeente. Er is echter nog geen overzicht. Daarom heeft de PvdA opgeroepen om te inventariseren waar er al buurtontmoetingsplaatsen zijn, en te onderzoeken waar er nog behoefte is aan een ontmoetingsplaats in de buurt. Ook gaat de gemeente kijken hoe bestaande en nieuwe ontmoetingsplaatsen beter ondersteund kunnen worden in het hanteren van ruime openingstijden, goed professioneel beheer en een brede programmering van activiteiten. Zo brengen we betere voorzieningen naar onze wijken, en versterken we de gemeenschap. Daar lees je hier meer over.

Onze plannen voor een Tilburg dat dichtbij is

De komende jaren blijven we ons inzetten voor een duurzaam Tilburg. Dat betekent dat we we oog voor iedereen in onze gemeente hebben. Of je nou in het centrum, in een van de Tilburgse wijken of in een van onze dorpen woont. Onze plannen daarvoor vind je terug in ons verkiezingsprogramma.