Beantwoording raadsvragen armoede onder ouderen

Door Bea Mieris op 28 mei 2019

In februari stelde de PvdA fractie vragen aan het College van B en W over armoede onder ouderen. Deze vragen zijn inmiddels beantwoord. In Tilburg leven 6500 huishoudens in de leeftijd van 65 jaar en ouder met een inkomen tot 130% van het minimum. Van deze huishoudens maakt 35,4% gebruik van gemeentelijke regelingen; de bijzondere bijstand, kwijtschelding gemeentelijke belastingen, collectieve ziektekosten verzekering en de meedoen regeling. Fijn dat de 75- en 85- jarigen en de ouderen waarvan de partner wegvalt thuis bezocht worden. En fijn dat er een pilot is geweest met de SVB en het schuldenoffensief, zodat ouderen met beslag op hun AOW actief benaderd werden en een schuldregeling kregen aangeboden. Een mooie vervolgstap is om die pilot structureel te maken! Daar gaan we als PvdA fractie op inzetten.

De beantwoording van de vragen door het College van B en W zijn hier te vinden: Beantwoording raadsvragen PvdA fractie over armoede onder ouderen

Mijn naam is Bea Mieris, gemeenteraadslid voor de PvdA in Tilburg. Als raadslid van de PvdA zet ik me in voor kwetsbare mensen, voor kwetsbare woongebieden en voor kwetsbare groengebieden. Alle mensen in Tilburg, Udenhout en Berkel-Enschot moeten prettig kunnen wonen in hun eigen leefomgeving. In elke wijk moet voor iedereen gebouwd worden. Een gevarieerd