Door Bea Mieris op 28 augustus 2015

Een aanmeldcentrum in Tilburg.

De PvdA fractie roept het college van Tilburg op om in het overleg met het Centraal Orgaan Opvang Asielzoekers aan te bieden dat Tilburg een aanmeldcentrum wil realiseren. Nu is buurgemeente Gilze daarvoor in beeld. Gilze vangt echter al veel vluchtelingen op.
De PvdA fractie is van mening dat Tilburg als zesde stad van het land best vluchtelingen kan opvangen. Een meerderheid in de raad is daar ook voorstander van. Een jaar geleden werd het college al opgeroepen om een asielzoekerscentrum in Tilburg te realiseren.
In oktober komt het college met uitsluitsel beloofde het college tijdens de behandeling van de perspectiefnota in de raad. Gezien de recente ontwikkelingen van een toename van het aantal vluchtelingen roept de PvdA fractie het college op om ook de optie van een aanmeldcentrum voor Zuid-Nederland serieus te bespreken.

Namens de PvdA fractie, Bea Mieris

Ik ben Bea Mieris, gemeenteraadslid voor de PvdA in Tilburg. Alle mensen in Tilburg, Udenhout, Berkel-Enschot en Biezenmortel moeten prettig kunnen wonen in hun eigen leefomgeving. In elke wijk moet voor jong en oud gebouwd worden. Een gevarieerd samengestelde wijk geeft meer kansen aan mensen met een lagere inkomens op een beter leven. Er moeten vooral