Door Bea Mieris op 21 januari 2021

Fietstunnel onder de Ringbaan-Zuid geopend

Vijf jaar geleden dienden Bea Mieris en Yusuf Celik een motie in voor de ondertunneling van de Ringbaan-Zuid. De uitbreiding van de onderwijs campus op Stappegoor stond op de agenda. Dit betekende dat nog meer leerlingen en studenten vanuit de stad naar Stappegoor zouden gaan fietsen. Dat er nog meer mensen de gevaarlijke Ringbaan-Zuid moesten gaan oversteken. De motie werd omarmd door het college en vijf jaar later gerealiseerd. Inmiddels zijn er in het Stappegoor gebied vele nieuwe woningen en een XL supermarkt bijgekomen en gaan mensen sporten en recreëren in het gebied. Een welkome ingreep voor fietsers en voetgangers! Lees er meer over in het artikel bij het Brabants Dagblad.
Lees hier de motie: motie Fietstunnel

Ik ben Bea Mieris, gemeenteraadslid voor de PvdA in Tilburg. Alle mensen in Tilburg, Udenhout, Berkel-Enschot en Biezenmortel moeten prettig kunnen wonen in hun eigen leefomgeving. In elke wijk moet voor jong en oud gebouwd worden. Een gevarieerd samengestelde wijk geeft meer kansen aan mensen met een lagere inkomens op een beter leven. Er moeten vooral