Raadsdebat Stadsforum – vraagtekens PvdA

Door Bea Mieris op 30 maart 2021
Het nieuwe plein voor Tilburg, het Stadsforum, gaat om en nabij de 20 miljoen kosten. Dat is veel geld voor een plein. Als PvdA zetten we vraagtekens bij dit hoge bedrag. We kunnen ons geld immers maar een keer uitgeven. Onze dorpen en buurten hebben ook wensen voor ontmoetingsplekken. Een deel van de benodigde 20 miljoen wordt uit de Reserve Herstructurering gehaald. Die reserve is bedoeld voor sociale woningbouw. Dat is voor de PvdA niet acceptabel. We zullen dat geld hard nodig hebben voor de bouw van betaalbare woningen.  Meer over de discussie in de raadsvergadering is te lezen in dit artikel in het Brabants Dagblad.
Lees hier de spreektekst van Bea voor het debat Stadsforum: Stadsforum Spreektekst

Ik ben Bea Mieris, gemeenteraadslid voor de PvdA in Tilburg. Alle mensen in Tilburg, Udenhout, Berkel-Enschot en Biezenmortel moeten prettig kunnen wonen in hun eigen leefomgeving. In elke wijk moet voor jong en oud gebouwd worden. Een gevarieerd samengestelde wijk geeft meer kansen aan mensen met een lagere inkomens op een beter leven. Er moeten vooral