Door Yusuf Çelik op 25 januari 2021

Reactie PvdA Tilburg op rellen in Tilburg

De PvdA Tilburg is geschrokken van de vernielingen die relschoppers gisteren in Tilburg West hebben aangericht. Meer informatie is te vinden op de website van het Brabants Dagblad. Naast de gepleegde vernielingen is ook een verslaggever van het Brabants Dagblad bekogeld en opgejaagd. “Blijf met de klauwen van onze verslaggevers en hulpverleners af”, aldus fractievoorzitter Yusuf Celik. De ongeregeldheden zijn een klap in het gezicht van buurtbewoners en iedereen die in de frontlinie werkt om de coronapandemie te bestrijden. Er is geen enkel excuus voor dit soort vernielingen. We hopen dat deze relschoppers zo snel als mogelijk worden opgespoord en vervolgd.
De vernielingen die plaats hebben gevonden vonden aansluitend plaats op de ongeregeldheden die in Eindhoven en werden gevoed door mensen en organisaties die olie op het vuur blijven gooien en woede zaaien. Met zeer grote verbazing heeft de fractie kennis genomen van een oproep van Forum van Democratie om zich te blijven verzetten tegen de avondklok. Dergelijke retoriek draagt bij aan verdeeldheid en de context waarbinnen dit verwerpelijke gedrag kan plaatsvinden. De PvdA Tilburg is van mening dat deze partij daarmee moet kappen.
De Coronapandemie vraagt veel van burgers en met name jongeren. Het vraagt om aanpassingen in het dagelijks leven en solidariteit tussen generaties. Bedrijven en onderwijsinstellingen die gedwongen gesloten zijn, maar ook mensen met een kwetsbare gezondheid die de eenzaamheid steeds heftiger ervaren. Corona raakt ons allen, iedereen brengt offers en levert zijn of haar bijdrage aan het bestrijden van de pandemie. Het overgrote deel van Tilburg houdt zich gelukkig zeer goed aan alle maatregelen. Bij deze willen we nogmaals alle hulpverleners bedanken voor hun inzet bij het bestrijden van de pandemie.
Fractie van de PvdA Tilburg
Foto via Brabants Dagblad
Yusuf Çelik

Mijn naam is Yusuf Celik (40 jaar). Ik ben sinds 2022 wethouder Wonen, Wijken en Integratie in Tilburg voor de PvdA. Hiervoor was ik vanaf 2014 raadslid van de Partij van de Arbeid in Tilburg. Samen met mijn vriendin en onze twee dochters woon ik in de wijk Jeruzalem. Politiek gaat over mensen. Over zorgen,