Door Bea Mieris op 11 april 2017

Hij komt er! De fietstunnel onder Ringbaan Zuid.

In december 2015 is een PvdA motie over een onderzoek naar een fietstunnel onder de Ringbaan Zuid door het college overgenomen. Deze week bereikte ons het bericht dat het college deze motie daadwerkelijk gaat uitvoeren. Goed nieuws voor leerlingen en studenten die onderwijs volgen op de onderwijscampus Stappegoor en voor andere Tilburgers die richting het Stappegoorgebied fietsen. Met de komst van het Vakcollege en een nieuw gebouw voor Fontys neemt het aantal leerlingen en studenten en daarmee het fietsverkeer richting het Stappegoorgebied nog verder toe. De ringbaan Zuid ter hoogte van de Trouwlaan en de Stappegoorweg is voor langzaam verkeer een gevaarlijke 70 km weg om over te steken. Precies daar gaat een tunnel aangelegd worden. De PvdA fractie zet zich in voor veilige en gezonde fiets- en wandelnetwerken in Tilburg. Met de aanleg van een tunnel onder de ringbaan Zuid wordt een belangrijke stap gezet.

Hier kun je de motie Fietstunnel lezen.

Als raadslid voor de PvdA wil ik opkomen voor de mensen die het om wat voor reden dan ook minder getroffen hebben in het leven. Mijn portefeuille bestaat uit de onderwerpen wonen, grootstedelijke projecten en natuur in en om de stad. Op het gebied van wonen zet ik me in voor betaalbaar wonen en voor