Inventarisatie van risicovolle gebouwen in Tilburg

Door Bea Mieris op 2 oktober 2018

De PvdA fractie heeft vragen gesteld over een inventarisatie van brandgevaarlijke gebouwen als gevolg van de Grenfell Tower ramp in Londen. Deze vraag had de PvdA fractie net na de ramp al gesteld aan het vorige college. Toen was het standpunt van de bestuurders dat er in Tilburg geen sprake is van risicovolle gebouwen. Er werd dus geen onderzoek opgestart. Nu heeft verantwoordelijk minister Ollongren gemeenten opgeroepen wel een inventarisatie van risicovolle gebouwen te doen. De PvdA fractie stelde er wederom vragen over. Het huidige college verwacht niet dat er brandgevaarlijke woontorens in Tilburg zijn, maar is wel bereid een inventarisatie te doen. De PvdA fractie juicht dit gewijzigde standpunt toe en blijft het volgen.

Hier leest u de vragen die Bea Mieris namens de PvdA Tilburg aan het college stelde:

1. Is dit college alsnog bereid om een inventarisatie van risicovolle gebouwen te maken en is het college bereid om te onderzoeken of de gevels van deze gebouwen voldoen aan de bouwregels?
  2. Welke nieuwe inzichten zijn er volgens het college om nu wel een inventarisatie te maken?

Ik ben Bea Mieris, gemeenteraadslid voor de PvdA in Tilburg. Alle mensen in Tilburg, Udenhout, Berkel-Enschot en Biezenmortel moeten prettig kunnen wonen in hun eigen leefomgeving. In elke wijk moet voor jong en oud gebouwd worden. Een gevarieerd samengestelde wijk geeft meer kansen aan mensen met een lagere inkomens op een beter leven. Er moeten vooral