Nieuw PvdA-raadslid en nieuwe PvdA-burgerraadsleden geïnstalleerd

20 juni 2022

Na het afronden van de coalitieonderhandelingen is PvdA-raadslid Yusuf Çelik wethouder Wonen, Wijken & Integratie geworden in het nieuwe College van Burgemeester & Wethouders. De komende vier jaar zal hij samen met wethouders van GroenLinks, D66 en VVD de gemeente Tilburg besturen. Hierdoor is er wel een plekje in de fractie vrijgekomen voor een PvdA-raadslid.

Nieuw PvdA-raadslid op plek Yusuf

De leeggekomen zetel in de PvdA-fractie zal de komende vier jaar bezet worden door Aziza Aboulkacem. Aziza is bijna 15 jaar persoonlijk assistent geweest van vier verschillende burgemeesters van Tilburg. Ze is dus al lang politiek betrokken en kent de gemeente als geen ander. Ook is ze trouwambtenaar en uitvaartceremoniespreker. Aziza wil dat bewoners in de stad worden geholpen daar waar zij zelf opgeven of de weg niet weten. Ze wil dat mensen met vragen bij de juiste ambtenaar terecht komen en dat de wijken inzetten op verbinden met elkaar.

Presentatie burgerraadsleden Kees Stoffelen (links) en Sofie Meeuwissen (midden)

Installatie Aziza en nieuwe burgerraadsleden

Op 20 juni is Aziza geïnstalleerd als raadslid. Op deze dag zijn ook Kees Stoffelen en Sofie Meeuwissen geïnstalleerd, beide als burgerraadslid. Zij maken samen met Rita Barto het team van drie PvdA-burgerraadsleden voor de komende raadsperiode van 2022 tot 2026 compleet, en zullen samen met de raadsleden strijden voor een socialere, eerlijkere en groenere gemeente Tilburg.