Tiny Houses Tilburg

Door Bea Mieris op 19 november 2018

Op dinsdag 13 november heeft de PvdA Tilburg een mooie avond gehad over Tiny Houses. Over kleine, betaalbare en duurzame woningen voor mensen die wat minder te besteden hebben en voor mensen die behoefte hebben aan minder wonen en meer leven. Henk Leenders heeft als gastspreker met enthousiasme verteld over Tiny Houses en de stappen die verschillende gemeenten hierin al gezet hebben. In Tilburg staan nog geen Tiny Houses, wel drie Tiny Offices en een Tiny Hostel (gestapeld) in de Spoorzone. Momenteel wordt vanuit de gemeente gezocht naar locaties die geschikt zijn voor Tiny Houses. Over twee maanden zou er een inventarisatie moeten zijn van geschikte stukken grond. De PvdA fractie is hoopvol gestemd.

Ik ben Bea Mieris, gemeenteraadslid voor de PvdA in Tilburg. Alle mensen in Tilburg, Udenhout, Berkel-Enschot en Biezenmortel moeten prettig kunnen wonen in hun eigen leefomgeving. In elke wijk moet voor jong en oud gebouwd worden. Een gevarieerd samengestelde wijk geeft meer kansen aan mensen met een lagere inkomens op een beter leven. Er moeten vooral