Tiny Houses Tilburg

Door Bea Mieris op 19 november 2018

Op dinsdag 13 november heeft de PvdA Tilburg een mooie avond gehad over Tiny Houses. Over kleine, betaalbare en duurzame woningen voor mensen die wat minder te besteden hebben en voor mensen die behoefte hebben aan minder wonen en meer leven. Henk Leenders heeft als gastspreker met enthousiasme verteld over Tiny Houses en de stappen die verschillende gemeenten hierin al gezet hebben. In Tilburg staan nog geen Tiny Houses, wel drie Tiny Offices en een Tiny Hostel (gestapeld) in de Spoorzone. Momenteel wordt vanuit de gemeente gezocht naar locaties die geschikt zijn voor Tiny Houses. Over twee maanden zou er een inventarisatie moeten zijn van geschikte stukken grond. De PvdA fractie is hoopvol gestemd.

Mijn naam is Bea Mieris, de nummer 2 van de PvdA Tilburg kandidatenlijst. Als raadslid voor de PvdA wil ik me inzetten voor kwetsbare woongebieden en voor kwetsbare groengebieden. Alle mensen in Tilburg, Udenhout en Berkel-Enschot moeten prettig kunnen wonen in hun eigen leefomgeving. In elke wijk moet voor iedereen gebouwd worden. Een gevarieerd samengestelde